آثار و نشانه شیر در گنج یابی

آثار و نشانه شیر در گنج یابی و دفینه یابی

آثار و نشانه شیر در گنج یابی و دفینه یابی

شیر حیوانی گوشتخوار و درنده است که به عنوان سلطان جنگل نامیده می شود. شیر دارای بدنی بزرگ که بعد از ببر دومین عضو بزرگ در گروه گربه سانان می باشد. از زمان قدیم در فرهنگ ها و ادبیات های مختلف به این حیوان قدرتمند توجه ویژه ای شده است. نماد شیر بیانگر قدرت و شجاعت می باشد. در فرهنگ ما هم از نماد شیر استفاده های زیادی می شده مانند در زمان کوروش کبیر بیانگر شاهنشاهی بوده و در بناهای تخت جمشید زیاد دیده می شود یا مثلا در زمان پهلوی در پرچم ایران نقش بسته بود.

آثار و نشانه شیر در گنج یابی

آثار و نشانه شیر در گنج یابی

آثار و نشانه شیر در دفینه یابی و گنج یابی :

نماد شیر در دفینه یابی همیشه با گنج همراه بوده و معنی های زیادی در دفینه یابی دارد که باید هنگام مشاهده آن با دقت بررسی و بعد کاوش خود را شروع کنید. نماد شیر به 3 صورت همیشه دیده می شود.

  • نماد ساروجی شیر
  • مجسمه تراش خورده شیر
  • نماد تراشیده شده به روی سنگ

نماد ساروجی شیر بیشتر بیانگر وجود قلعه و گذرگاه است. نماد تراش خورده هم بیانگر غار های در بسته یا قعله نظامی می باشد. اگر نماد شیر به صورت تراشیده شده روی سنگ باشد بیشتر به معنی وجود تپه است که در آن دفینه وجود دارد. در برخی فرهنگ ها بر بالای قبر ها از نماد شیر استفاده می کردند که نشان دهنده دلاوری و پهلوانی فرد دفن شده است.

برخی از مطالب مرتبط :

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ، ، ، فلزیاب مگنومتر ، ، یون یاب ، ، حفره یاب ، و … می توانید با کارشناسان ما در نمایندگی فلزیاب تهران و نمایندگی فلزیاب شیراز با شماره 09120043750 تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *